<شكست رژيم صهيونيستي در مقابل ديپلماسي ايران از نيويورك به ژنو كشيد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1112
نویسنده : کامران وزیری

 

وين- به رغم تلاش رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از ابقاي ژان زيگلر نماينده سوييس در شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، با حمايت جنبش عدم تعهد وي در اين شورا ابقا شد.

به گزارش ايرنا، با حمايت جنش عدم تعهد كه ايران رياست آن را به عهده دارد، ژان زيگلر نماينده سابق مجلس شوراي ملي سوييس بار ديگر به عنوان عضو ارگان مشاوره اي شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو انتخاب شد.
بر اساس اين گزارش، به رغم تلاش سازمان هاي دولتي و غير دولتي رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از ابقاي زيگلر، اعضاي شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، با ۳۳ رأي موافق در برابر ۱۲ رأي مخالف و سه رأي ممتنع او را در اين پست ابقا كردند.
زيگلر براي سه سال ديگر به عنوان مشاور در اين شورا انتخاب شد؛ وي از سال ۲۰۰۰ الي ۲۰۰۸ نيز گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در زمينه حق غذا بود.
علت مخالفت سازمان هاي صهيونيستي در آمريكا و اسرائيل با عضويت مجدد زيگلر در اين شورا، گزارش هاي انتقادي زيگلر در زمان مسؤوليتش به عنوان گزارشگر برنامه حق غذاي سازمان ملل بود كه وي چند گزارش انتقادي شديد درباره سياست هاي اسرائيل در سرزمين هاي اشغالي فلسطين تهيه و به سازمان ملل ارائه داده بود.
شاخه جنبش عدم تعهد در ژنو كه رياست آن را ايران برعهده دارد با حمايت از زيگلر نقش اصلي را در رأي آوري وي داشت.
اين درحالي است كه تلاش هاي بنيامين نتانياهو در مقابل ديپلماسي ايران در نيويورك نيز شكست خورده است.
نتانياهو كه براي اعمال فشار بر باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا در چند روز گذشته به ايالات متحده سفر كرده بود، با اين پاسخ مواجه شد كه واشنگتن نمي خواهد فرصت توافق با تهران را از دست بدهد.
روزنامه سوييسي ?? مينوتن در اين زمينه از اختلاف شديد آمريكا و رژيم صهيونيستي درباره ايران خبر داد و نوشت: در حالي كه نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل مخالفت خود را با غني سازي اورانيوم در ايران اعلام كرد، اوباما بر اين عقيده است كه ايران مي تواند غني سازي كند.
اين روزنامه افزود: به اعتقاد رييس جمهوري آمريكا، ايران همچنين مي تواند نيروگاه هاي اتمي خود را داشته باشد.
به نوشته اين روزنامه، اين اختلاف نظر ميان نتانياهو و اوباما از اين نظر مهم است كه پس از توافق تهران و واشنگتن در زمينه هسته اي، بايد تحريم ها عليه ايران لغو شوند.
اين روزنامه اضافه كرد: اوباما همچنين خواستار بازديد مرتب بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از ساختارهاي هسته اي ايران و مخالف تهديدهاي اسرائيل عليه اين مراكز است.
روزنامه سوييسي به ابتكار عمل حسن روحاني رييس جمهوري ايران در سازمان ملل اشاره كرد و نوشت: روحاني با روش ملايمي كه در صحنه بين المللي در پيش گرفته، وضع را براي اسرائيل بسيار دشوار كرده است و نتانياهو نمي تواند افكار عمومي را به حرف هاي تند خود جلب كند.
۲۰ مينوتن تصريح كرد: با توجه به تحولات هفته گذشته، اسرائيل امروز نسبت به گذشته در يك موضع ضعيف تري قرار دارد ضمن آنكه اعتماد نتانياهو به اوباما نيز از بين رفته است



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: برچسب‌ها: شورای حقوق بشر- ژان زیگلر-رژیم صهیونیستی- ایران ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: